Zapora torowa - pneumatyczna

Zapora torowa
  • Przeznaczenie:
  • zapora przeznaczona jest do zabudowy na torze kopalnianej kolei spągowej,
  • służy do zamknięcia toru, w celu uniemożliwienia przejazdu pociągu,
  • zabezpiecza przed przejazdem wozów kopalnianych, jadących w sposób niekontrolowany,
  • zabezpiecza odstawiony na postój taboru kolei podziemnej.

  • Zapora może pracować w wyrobiskach zaliczonych do:
  • stopnia "a", "b", "c" niebezpieczeństwa wybuchu metanu,
  • klasy "A" i "B" zagrożenia wybuchem pyłu węglowego.

  • Dane techniczne:
  • zasilanie układu sterowania: pneumatyczne, od 0,2 do 0,6 MPa;
  • masa zapory: 230 kg;
  • tryb pracy: ręczny lub automatyczny:
  • sterowanie automatyczne: drogo lub czaso-zależne;
  • sygnalizacja: odblaskowa lub dźwiękowa;
  • urządzenia współpracujące: tama wentylacyjna.